Ladu
Logistika

Ostujuhtimine

Efektiivne ja ülevaatlik ostujuhtimine on väga oluline paljudele ettevõtetele. Hästi korraldatud ostujuhtimine tagab, et vajalikud tooted on õigeaegselt olemas, info nii toodete saabumise aja kui sisseostuhindade kohta on kättesaadav ning sisseostmine toimuks lihtsalt ja kiirelt. Directo ostujuhtimine katab kogu ostuprotsessi ning olulisemad võimalused on:

  • Terviklik ostuahel – ostupakkumised ja -tellimused, kauba saabumine lattu (sissetulekud), ostuarved
  • Ostupakkumiste saatmine korraga mitmele hankijale toodete hankimise tingimuste pärimiseks
  • Ostutellimuste koostamine ostupakkumistest või klientide tellimustest
  • Ostutellimuste tegemisel saab kasutada hankija artikleid
  • Ostupakkumisi ja -tellimusi saab saata hankijatele meiliga Directost
  • Ülevaade saabuvatest kaupadest toodete ja tähtaegade lõikes
  • Ostusoovitus toodete sisseostmiseks lähtudes klientide tellimustest, lao miinimumist, tavapärasest nõudlusest jne
  • Ostutellimuste koostamine ostusoovitusest

Liikumised

Mitme lao puhul on mugav liigutada kaupa ühest laost teise laoliikumise dokumendi abil. Laoliikumised võimaldavad veel

  • Kauba liigutamist projekti ladudesse või projekti ladude vahel
  • Kauba saabumisel teisest laost määrata, et saaja kinnitab kaupade saabumist
  • Kauba liigutamisel ühest laost teise määrata, et kauba hind muutub, näiteks lisanduvad kulud

Inventuurid

Inventuurid aitavad tagada toodete õiged seisud ladudes. Inventuuriga korrigeeritakse laoseise vastavaks tegelikkusele. Inventuuride peamisteks võimalusteks on:

  • Inventuur võib koosneda mitmest dokumendist ehk moodustavad keti juhul kui ühte ladu inventeerivad korraga mitu inimest
  • Võib olla nii kogustega kui ilma kogusteta inventeerimisleht
  • Seeria ja mudeli jälgimisega toodetel lisatakse need andmed ka inventuurile
  • Inventuuri aruandest saab hea ülevaate inventuuri tulemuse erinevustest koguseliselt ja summaliselt ning kontrollida, et inventuuri käigus ei unustatud lugeda osa tooteid

EDI

EDI ehk elektrooniliste dokumentide vahetamine on enam levinud kaubanduskettide ja hulgimüüjate vahel. EDI operaatoriteks on Telema ja Edisoft. Peale EDI operaatoriga liitumist ja vajalike seadistuste tegemist saab kohe hakata dokumente saatma ja vastu võtma. EDI liides võimaldab Directost otse saata ja vastu võtta kaubandusdokumente, milleks enamasti on tellimused, arved ja saatelehed. Üldjuhul tulevad tellimused EDI operaatori kaudu Directosse, kus neid on võimalik töödelda, seejärel lähetatakse kaup ning väljastatakse arve, mis liigub EDI operaatori vahendusel kaubandusettevõttele. Directo toetab ka 4doki, mida osad kaubandusketid kasutavad. 4doki puhul tulevad tellimused Directosse, seejärel saadetakse saatelehed välja, saadud saatelehe kinnitus loob automaatselt arve, mis saadetakse kaubandusketile.


WMS

Laooperatsioonide juhtimiseks kasutatakse enamasti spetsiaalset WMS (Warehouse Management System) tarkvara. Directoga on liidestatud erinevaid WMS tarkvarasid. Directoga liidestuse puhul liiguvad andmed tarkvarade vahel automaatselt, mis tagab andmete vastavuse ning tööprotsesside sujuvuse laos.


Aruandlus

Directo lao ja logistika aruandlus annab tervikliku ja põhjaliku ülevaate kogu tarneahelast alates kaupade tellimisest ja lattu saabumisest kuni klientidele kauba kohale toimetamiseni ja varude juhtimiseni. Lao ja logistika aruannete valik on lai ning lisavõimalusi annavad veel hulk filtreid, sorteerimine ja grupeerimine ning aruannete tükeldamine perioodideks. Kõige olulisemate aruannetena võib välja tuua:

  • Laoseisu aruanded – Laoseis, keskmine laoseis, laoseis tulevikus
  • Laokiirus
  • Artikli ajalugu
  • Artikli tulevik
  • Vananenud kaubad
  • Laoliikumised, laotellimused
  • Varude kestvus
  • Intrastat
  • Sissetulekud, lähetused, mahakandmised
  • Ostusoovitus
  • Ostupakkumised, ostutellimused
  • Hankijate statistika