Edulood

MarkIT

Väljakutse

Saada igal ajahetkel ülevaade olukorrast kiiresti laienevas firmas, mis tegutseb erinevates maades.

MarkIT kasvas välja firmast Helmes, kus oli kasutusel majandustarkvara Agresso. Tarkvara valiku hetkel oli MarkIT juba esindatud 4 turul – Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes. Uue tarkvara valikul kaldus kaalukauss üsna ruttu Directo kasuks. Kõige olulisemateks eelisteks teiste tarkvarade ees oli internetipõhisus, mis võimaldas kasutada programmi erinevates maades erinevates keeltes ja endale sobival ajal. Lisaks veel võimalus mugavalt liidestada oma müügiprogramm Directoga. See oli firmale oluline, sest plaanis oli kiiresti kasvada ja laieneda veel teistesse maadessegi.

Lahendus

Üks tarkvara kõigis grupi firmades ja kiire konsolideerimine.

Praegu tegutseb MarkIT 25 EL riigis. Enamuses neist on kasutusel ainult Directo. Kogu kontserni peale on firmas 6 raamatupidajat ja finantsjuht. Igal raamatupidajal on oma portfolio firmadest, kellele ta teeb raamatupidamist algusest lõpuni. Erinevates maades on küll ka raamatupidamisfirmadest partnerid, kes esitavad deklaratsioone kohalikele ametiasutustele vastavalt Directos olevatele andmetele.

„Sageli küsitakse, et kuidas on võimalik kõikides nendes maades teha raamatupidamist Directoga, sest igal pool on ju erinevad maksuseadused ja Directol ei ole ju kõikides maades esindust. Meie kogemus on, et pigem on oluline endale teha kohalikud reeglid selgeks. Tegelikult on erinevusi vähe ning erinevaid maksumäärasid saab ju programmis ise määrata,“ rääkis grupi finantsjuht Anneli Aljas.

MarkITi „süda“ on enda arendatud müügiprogramm, kus info kliendi tellimusest kuni hankijalt ostuarve saamise ja kliendile arve saatmiseni on automatiseeritud. „90% meie tehingutest on automatiseeritud ehk andmed tulevad meie müügiprogrammist Directosse liidese kaudu ja raamatupidajad sisestavad vaid ca 10%,“ rääkis Anneli Aljas.

Paar aastat tagasi juurutati ka konsolideerimine Directos. Excelis konsolideerimine võttis eelnevalt päris palju aega ja oli töömahukas. Seetõttu konsolideeriti eelnevalt vaid kord aastas. „Kui tavaliselt on programmides konsolideerimine väga kallis ja keeruline, siis Directo konsolideerimine on lihtne ja loogiline ning hea hinnaga,“ rääkis MarkITi finantsjuht Anneli Aljas. Kui eelnevalt konsolideeriti kord aastas, siis nüüd on iga kuu 10. kuupäevaks tütarfirmade kuu lõpetatud ja grupp konsolideeritud. MarkITi konsolideerimise tegi keeruliseks ja ajamahukaks just paljudes erinevates valuutades aruandvad tütarfirmad. „Ilma Directota ei suudaks me kunagi nii täpseid konsolideeritud aruandeid saada. Directo suudab arvestada iga tehingu kuupäeva kursse, käsitsi konsolideerides oleks parim võimalik kuu keskmine kurss, kuid arvestades meie suurt käivet ja tehingute arvu tekivad sellest konsolideerimisel suured kursivahed,“ rääkis grupi finantsjuht.

„Directo kasutusmugavus ja loogika on väga head. Directot on uutele inimestele lihtne õpetada. Mulle meeldib ka, et kõik tekkinud probleemid lahendatakse kiiresti,“ ütles Anneli Aljas kokkuvõtteks.

Tulemus

Müügiprogrammiga liidestatud finantstarkvara, mis on samasugune kõikides EL riikide tütarfirmades.

„Directo on muutnud grupi raamatupidamise ja tulemuse konsolideerimise oluliselt lihtsamaks, kiiremaks ning täpsemaks. Praegu suudame kogu grupi tulemuse kokku panna juba järgmise kuu 10 kuupäevaks. Ilma Directota ei oleks see nii paljude tütarfirmade ja eri valuutadega võimalik,“ rääkis MarkITi grupi finantsjuht Anneli Aljas.

„Tänu Directole on meil controlling muutunud paremaks. Hästi lihtsalt ja mugavalt saab ülevaate erinevates maades asuvate tütarfirmade tuludest-kuludest ja seda ka väga detailselt kui vaja on,“ mainis Anneli Aljas.