fbpx

Directo & Cargosoni veebiseminari Q&A

12. mai 2022

12. mail toimus Directo ja Cargosoni veebiseminar “Transporditellimused Directost otse Sinu veopartneritele”. Teemaks oli see, kuidas veotellimuste haldamine otse Directost aitab kokku hoida meie klientide aega ja raha.

Siin on veebiseminaril osalejate poolt esitatud küsimused ning vastused nendele. Kui teil on veel küsimusi või soovite teenust tellida, siis Directo ja Cargosoni müügikontaktid leiate siit: directo.ee/kontakt ja www.cargoson.com/et/contacts.

Veebiseminari saad järelvaadata siit (logi sisse oma nime ja e-mailiga) või siit.


Q&A:

MH: Kas Directo sündmuselt on võimalik saata Cargosoni tellimust?
Ei ole ja standardfunktsionaalsusesse me hetkel seda ka ei planeeri. Tõenäoliselt saab siin rääkida erilahendusest konkreetselt teie ettevõttele.

R: Kui vedaja on ainult e-maili teel tegutsev, siis kas Cargoson genereerib mingi custom aluse/paki sildid ka?
Jah. Kui veotellimuse andmed lähevad vedajale välja emaili teel, siis Cargoson genereerib vastava arvu silte ikkagi. Need on abiks kaupade markeerimisel väljastusel.

Aga mitte ainult. Näiteks Schenkeri puhul on küll andmeühendus olemas, aga etiketi genereerib ikkagi Cargoson. Andmeühenduse kaudu saadame triipkoodi andmed Schenkerile ja triipkood töötab ilusti ka Schenkeri terminalis, autojuhi skänneris jne.

GK: Milliseid veopartnereid peale Cargosoni Directo veel toetab? Kas ainult Omniva, DPD ja Smartpost?
Otseliidesed on Directol olemas jah vaid nimetatud veoettevõtetega. Cargoson ei ole vedaja ega ka vedude vahendaja! Cargoson on keskkond, mis koondab erinevad veofirmad ühte aknasse ja selle kaudu saate suhelda oma kõigi veopartneritega.

OK: Kas Cargosonis on võimalik lisada ka oma firma autoparki?
Jah, on küll.

R: Kas lisandub kunagi juurde ka transpordi tellimine Laotellimuste pealt? Igakuiselt on min meil 20-30 saadetist, mis liiguvad bilansivälistesse ladudesse (varuosad partneritele üle maailma)?
Jah, tõenäoliselt tuleb valikusse, et kas kasutate laotellimust või liikumist, mille pealt veotellimust saadate.

T: Kas Eesti transpordiettevõtet OSC on ka plaanis lisada?
OSC on kenasti olemas ja andmed liiguvad otse OSC süsteemi.

A: Directo on meil päris mitmes riigis täna kasutusel. Millal saame mujal ka Cargosoni kasutada? Eestist Tšehhini välja on meil huvi täna.
EE, LV, LT, FI, SE, NL, DE, CH juba täna olemas ja sealsete klientide poolt kasutusel.

Teiste riikide puhul peame korra otsa vaatama, millised vedajad täpselt kasutusel on. Kui vedaja võtab tellimusi vastu emaili teel, siis takistused puuduvad. Kui vaja andmeühendust, siis peaks arvestama paar nädalat per vedaja. Muus osas Cargosoni poolt takistused puuduvad.

R: Kindlad partnerid on aastate jooksul kujunenud, aga kui oleme avatud ka uutele partneritele ja otseselt ei otsi, kas siis on võimalus, et Cargoson lisab juurde potentsiaalseid veopartnereid, kellel on kindlad hinnakirjad, et saaks neid kohe võrrelda? Siis saab otsustada kas kasutada või mitte.
Cargosoni süsteem ise vedajaid ei soovita. Küll on meie käest küsitud vedaja soovitusi. Selles osas oleme hea meelega abiks, aga lõpliku kliendi-vedaja kokkuleppe peavad klient ja vedaja omavahel ise sõlmima. Reeglina enne koostöö algust on vaja kliendilepingut ja mõningate vedajate puhul ka hinnakiri (tüüpiliselt kullerid) kokku leppida.

AS: Kui üks minu veopartneritest Cargosoni süsteemi ei kasuta, siis kas pean temaga eraldi meili teel suhtlema või on Cargosonis mingi võimalus olemas?
Ei pea Cargosoni väliselt suhtlema. Kes see vedaja on – lisame ta kohe Cargosoni. See ongi meie töö.

LL: Kas on võimalik müügitellimuse väljasaatmine mitme saadetisena ja erinevatel aegadel nii et „kõik“ saadetised jääksid ka Directosse kirja koos jälgmislinkidega jne. + ideealis ka infoga, et mis read tellimusest, millise saadetise sisse said?
Plaanime lisada nö alusdokumenina ka Lähetuse. Sellisel juhul käiks teie puhul veotellimuse loomine lähetuse pealt, mitte tellimuselt.

K: Kui vedaja on Cargosonis ja autodel on peal GPS seadmed, kas kauba teekonda saab ka jälgida reaalajas nö „google maps“ kaardil? Kui ei, siis kas on plaanis selline lahendus luua?
Hetkel on meil koostöös FleetComplete’iga lahendus olemas, et tellimus liigub otse Cargosonist FleetComplete Taskide alla ja sealtkaudu on tellimus ka otse kaardil näha.

Eraldi GPS põhist trackingut ei ole niipea ette näha. See on pigem vedajate taga kinni, kes trackingu info reaalajas kättesadavaks teeksid.

GK: Kas Directos on võimalik ka märkida, kui tegemist on ohtliku või temperatuuritundliku veosega?
Temperatuuritundlikus – jah.

ADR (ohtlik kaup) – ei. Saab nii, et saata andmed Cargosoni ja seal vastavad UN numbrid saadetisele külge panna.

R: CMR’ile on vaja alatihti lisada seotud dokumentide numbrid. Kas selle saab lisada Cargosoni süsteemist? Või peab kasutama PDF editori?
Cargosonil on erilahendusena olemas „Custom CMR“ kus on võimalik CMRi vastavalt oma soovidele ümber kujundada.

A: Kas Directo on veebirakendus ja töötab ainult brauseris? Või seda saab paigaldada arvutisse ja ettevõtte saab kasutada oma local serveris ja ise seda administreerida?
Directo töötab ainult brauseris ehk on pilvepõhine SaaS lahendus.

R: Kui on FTL vedu, siis ei ole mõtet aluste kogust märkida. Kas veoühikuna saab kasutada siis FTL, aga ekstra välja tuua, et kindalt on vaja küljelt laadimise võimalust? Või siis kõrgus välja tuua, kui kõrgus on koormas oluline (ntx mitu alust üksteise peale ladustatakse)?
Jah. Saadetises on võimalik kauba koguseks märkida 1 FTL, 13, 6LDM ja märkustesse lisada „küljelt laadimine“ ja „kõrge treiler“ teemalised märkused. Selliselt läheb info kõigile vedajatele nii hinnapäringuga kaasa kui hiljem ka tellimusega.

A: Kas ma saan ka FTL koormale tellimuse teha nii, et on 4-5 erineva kliendi tellimused ehk mahalaadimise kohti on 4-5?
CMR nõuete kohaselt nii ei saa. Iga mahalaadimise jaoks peab tegema eraldi tellimuse. Vastasel juhul reklamatsiooni korral võib tekkida vaidluskohti juurde.

Küll aga on kokkuleppel vedajaga sellist olukorda lahendatud nii, et iga kaubarida on eraldi mahalaadimiskohaks, kaubakirjelduseks on laadimisaadress. Rõhutan – see eeldab eelnevat kokkulepet vedajaga.

R: Kas DHL ja FedEX/TNT integratsioon on ka Cargosoniga?
Jah, DHL Express, DHL Freight, TNT, FedEx, UPS, DSV Air & Sea, DSV XPress, DSV Road – kõik erinevad andmeühendused ja kõik on Cargosonis olemas.

MP: Kes esitab arved transpordi eest, kas Cargoson? Kas arve tuleb e-arvena ja seal on juba klient eeldefineeritud, ehk Directosse ostuarvele läheb klient juba külge?
Kõik arved veoteenuse eest tulevad jätkuvalt otse vedajalt. Cargoson arveldamise protsessi ei sekku.

On küsitud korduvalt lahendust, et vedaja saaks ka arve Cargosoni kaudu veotellijale edastada (saadetise juurde üles laadida). Ka see on võimalik, aga mitte andmeside kaudu.

GK: Kas Cargosoni tekkivad ka BAF lisatasud
Jah, kõik vedajate üld-BAF’id ja muud üldised lisatasud (ntx tööjõu lisatasud jms.) on Cargosonis süsteemselt hoitud ja uuendatud.

L: Palun ülevaadet lahenduse kogukuludest ettevõttele.
199€ kuus – sisaldab 3 kasutajat Cargosoni keskkonnas, 500 veotellimust ja Directo liidestust
299€ kuus – sisaldab 10 kasutajat Cargosoni keskkonnas*, 1000 veotellimust ja Directo liidestust

* Veebinari materjalides sisaldas suurem pakett kuni 100 kasutajat. :-) Hästi! Webinari raames märksõnaga „Directo webinar“ jääb pakkumine kehtima.

M: Kas on plaanis Directos luua lisaväli kauba saaja kontaktile (müügitellimuste puhul)? Lähetusaadressi väli on olemas, kuid selle aadressiga seotud kontaktiväli (nimi, telefon) on puudu. Sama on ostutellimuste puhul, seal on ka pealekorjeaadressi väli puudu, aga tihti võib olla pealekorje hoopis teises kohas, kui hankija juriidilne aadress ja kontakt?
Tõenäoliselt saavad need täiendused tulevikus tehtud jah.

MR: Kas Cargosoni abil transpordi tellimused jõuavad vedaja süsteemi otse, või neid edastatakse meili teel?
Kõik vedajad, kellele on andmeside-võimeline süsteem olemas, neile saadame tellimusi otse süsteemi. Vedajad, kellel ei ole sellist süsteemi või on palunud tellimused saata emaili teel, nende puhul lähevad veotellimused emaili teel (korrektne pdf-kujul veotellimus).

JL: Kas saab Laotellimuselt või Liikumiselt transpordi tellimist vormistada, sest meil liigub igapäevaselt oma kesklaost teistesse oma ladudesse 10-15 erinevat laotellimust üle Eesti.
Jah, tõenäoliselt tuleb valikusse, et kas kasutate laotellimust või liikumist, mille pealt veotellimust saadate.